deadline.com
Det kan vara svårt att hålla reda på alla de senaste underhållningsnyheterna, men det finns många olika källor att välja mellan. Vissa butiker är mer inriktade på filmer och TV-program, medan andra fokuserar på att rapportera om mer indiefokuserad underhållning. Dessutom har vissa butiker en politisk eller social böjd för dem, så det kan vara svårt att bestämma vilken som är rätt för dig.
Efter att ha tittat på så många olika alternativ kan det vara svårt att bestämma vilket som är rätt för dig. Jag är dock här för att hjälpa dig att välja det bästa alternativet för dina unika smaker och intressen.
Vissa människor hävdar att det skulle vara bättre att bläddra bland alla de bästa källorna för underhållningsnyheter för att få en helhetsbild av alla de senaste sakerna.
Vissa underhållningsnyhetssajter är bättre utformade, har innehåll av högre kvalitet och är mer fokuserade på vissa ämnen än andra. Därför är det en bra idé att ha en go-to-webbplats som uppfyller dina specifika behov.
Oavsett vad dina kärnproblem råkar vara, finns det en nyhetssajt som tillgodoser dina behov bättre än alla andra. Och du har kommit till rätt ställe för att försöka sårda bort dem alla. Med så många tillgängliga val kan det vara skrämmande att hitta den perfekta, men med lite forskning kommer du att kunna hitta den webbplats som är perfekt för dig.
Vissa underhållningsnyhetssajter, som Deadline, börjar som bloggar. Det innebär att Deadline vanligtvis kommer att vara mer uppdaterad med teknik- och designfrågor, och också veta vad som är populärt just nu.
Deadlines, till exempel, tenderar att ha en mer modern ton i sina artiklar - de tenderar att vara mindre involverade som artiklarna i, säg, People eller Time tidskrifter, och kortare i längd - perfekt för någon som håller sig upptagen men inte vill missa ett slag med sina favoritprogram, filmer, skådespelare och underhållare.
Om det är du kan Deadline Hollywood vara den webbplats du har väntat på. Så, utan vidare, låt oss dyka in och ta en titt på var Deadline Hollywood kom ifrån, hur det fungerar och om det är värt din tid.
Historia
Nyhetsbloggen Deadline Hollywood skapades av underhållningsnyhetsjournalisten Niki Finke i juni 2002. Därifrån förvandlade Finke sina kolumner till en webbplats, Deadline Hollywood Daily, i mars 2006.
Finke mötte omedelbar framgång när han bestämde sig för att lansera en fullfjädrad webbplatsversion av sin blogg, Deadline Hollywood, 2006. År 2009 hade webbplatsen blivit en av de mest följda underhållningsnyhetssajterna på webben, en myndighet och institution i underhållningsnyhetskretsen.
2009 sålde affärskunniga Niki Finke Deadline till Penske Media Corporation för ett imponerande sjusiffrigt pris. Förutom försäljningen av själva sajten fick Finke ett femårigt anställningsavtal som var värt miljoner enligt LA Times. Detta gjorde det möjligt för henne att fortsätta arbeta på webbplatsen när dess ägare officiellt utbytte händer.
I september 2009 förkortades Deadline Hollywoods URL från deadlinehollywood.com till den enklare deadline.com. Namnet på sajten förblev dock Deadline Hollywood. År 2010 utvidgade Deadline sina horisonter till New York City med anställningen av Variety magazines Mike Fleming Jr. som redaktör för New York. Financial Times redaktör Tim Adler tillkom också för att ta hand om Deadline London. Och Nellie Andreeva togs ombord för att hantera Deadlines tv-täckning tillsammans med Adler.
Finke förblev dock huvudredaktör för Deadline Hollywood fram till 2013. Hon lämnade efter en rapporterad årslång tvist som hon hade med Penske om deras beslut att köpa ut konkurrentens branschtidning och webbplats, Variety. Deadline står dock kvar idag, som en av de mest inflytelserika och mest besökta underhållningsnyhetssajterna på internet.
Design
Deadline Hollywood behåller en bloggestetik. Jag tror att det är min personliga preferens, men jag är inte ett stort av layouten. När jag går till en nyhetssajt förväntar jag mig en viss air av professionalism. Och det är inte det jag tänker på när jag ser ett bloggliknande format på Deadline Hollywood.
Istället för att presentera en förstasidestidningsappell har Deadline enskilda inlägg listade i en slags tabell. De gör förmodligen detta som en hyllning till Deadline Hollywoods rötter, men jag tror att det tar bort från webbplatsens övergripande design. Den översta 1/8: e på hemsidan har den här mer nyhetsnätverksliknande layouten, men ändå är den lite för prickig och rörig för min smak, med en brytande historia popup högst upp och några utvalda bitar utspridda omedelbart nedanför.
Innehåll
En sak som du inte riktigt kan argumentera med är innehållet i Deadline. De är alltid på toppen av de hetaste brytande berättelserna. Webbplatsen uppdateras ständigt, och den täcker både underhållningsnyheter och politik. Ibland täcker Deadline mer djupgående politiska nyheter. Detta är ett friskt andetag för en underhållningstrasa.
För resten av innehållet på den här webbplatsen skulle det bästa stället att titta på vara webbplatsens menyrad. Besökare kan surfa på webbplatsen genom att välja en av följande kategorier: TV, Film, Awards Line, Box Office, Business, Hero Nation, International, Broadway eller Video (Deadlines TV-videoinnehåll).
Mobil och stationär upplevelse
Vad jag tror är den största skillnaden mellan Deadline och andra onlinepublikationer är dess mobilapp. Den har en mycket snyggare, professionell design än andra appar, och den är lätt att navigera och läsa. Den läser mer som en faktisk webbplats och mindre som en blogg.
Det verkar som om majoriteten av iOS-användare också håller med mig. Deadline Hollywood-appen är en av de högst rankade underhållningsnyhetsapparna som finns tillgängliga på Apple App Store, med ett genomsnittligt totalt betyg på 4.7 stjärnor (av 5) från över 2 tusen enskilda granskare. Detta kan vara det bästa sättet att få alla dina underhållningsnyheter när du är på språng.
Prissättning och planer
Deadline Hollywood är en helt gratis informationskälla. Det finns inga betalväggar eller blockerat innehåll att oroa sig för. Du måste stå ut med enstaka annonser, men (proffstips) annonsblockerare kan hjälpa till att minimera dem.
Förslag som jag har för Deadline Hollywood
Jag skulle råda Deadline Hollywood att göra en mer professionell design av skrivbordssidan, inspirerad av den snygga och professionella känslan i deras app. Att släppa blogglayouten för något mer nyhetsliknande skulle vara en bra idé.
Det kan inte skada att erbjuda en premiumupplevelse av webbplatsen, till exempel en annonsfri upplevelse, exklusivt innehåll eller en tillfällig tryckt version av tidningen. Jag tror att många Deadline-fans lätt skulle betala fem eller tio dollar i månaden för något sådant här - några extra förmåner.